fbpx

Een nieuwsbrief is een van de krachtigste tools binnen de online marketing. E-mailnieuwsbrieven zijn ideaal om snel te kunnen communiceren naar de juiste doelgroepen, en ze zijn dan nog eens gratis ook. Maar wat moet er precies in staan? In deze blogpost inspireer ik je graag!

Vertel waar je mee bezig bent

In een bedrijf gebeurt heel wat, dus je hebt altijd wel iets te delen. Verbouwingen of een verhuis gepland? Nieuwe medewerkers aangeworven? Een spannende opdracht mogen doen? Vertel erover in je nieuwsbrief, zo voelen klanten zich betrokken.

Haak in op de actualiteit

Tegenwoordig is bijna elke dag ‘Dag van de …’., iets waar je in je nieuwsbrief zeker op kunt inspelen. Ook aan feestdagen als Sinterklaas, Kerstmis of Valentijn, of schoolvakanties kan je content ophangen. Het kan allemaal dienen als opstapje om je aanbod of medewerkers in de kijker te zetten.

Toch écht geen inspiratie? Check dan eens de Top Topical-kalender van I Like Media. Van Moederdag tot Internationale Dag van het Naakt Tuinieren – je vindt het er allemaal.

Toon nieuwe producten of diensten

Nieuw product of dienst in je aanbod? Dat moet je promoten, en je nieuwsbrief is daar het perfecte kanaal voor!

Waar bestaat de nieuwigheid precies uit, en vooral: wat hebben je klanten eraan? Misschien kan je wel linken naar je website of meteen naar je webshop?

Geef iets gratis weg

Gratis, het werkt nog altijd. Geef dus eens iets weg in je nieuwsbrief! Een e-book met tips, tickets voor een evenement of een miniversie van een van je producten – als mensen iets gratis kunnen krijgen, zijn ze er meestal als de kippen bij.

Beantwoord een aantal veelgestelde vragen

Prospects en klanten willen nu eenmaal vaak meer over jou of je producten weten. En dat is maar logisch ook. Vragen van klanten zijn dikwijls vrij gelijkaardig. In plaats van steeds opnieuw hetzelfde antwoord te moeten geven, kan je een FAQ-rubriek in je nieuwsbrief integreren.

Klanten zijn meteen maximaal geïnformeerd én jij bespaart kostbare tijd. Win-win!

Laat een klant een testimonial geven

Je mag het nog van de daken schreeuwen hoe geweldig je product of service wel is – niets gaat boven een review van echte klanten. Geef dus ook hen een plekje in je nieuwsbrief. Wie zijn ze? Wat doen ze? En vooral: waarom kiezen ze voor jou?

Laat je tevreden kopers andere (potentiële) klanten dus inspireren en overtuigen!


Inspiratie opgedaan voor je komende nieuwsbrieven? Top!

Laat je het effectieve schrijfwerk liever aan een professional over? Slim! Ik help je maar al te graag je nieuwsbrief van knallende content te voorzien. Bel of mail me!